5. Formats d'àudio i el seu ús

5.5. Ús correcte dels sons en un projecte transmèdia

5.5.5. Posar noms

Posar nom al nostre podcast és important. Necessitem que destaqui en el mar de títols d’iTunes o Comcast. Si un és famós ho té fàcil: The Tim Ferris Show no necessita afegir res més al títol, i els fans d’aquest autor de best-sellers sobre productivitat s’hi subscriuran immediatament. Però si aquest no és el cas, el més recomanable és posar-hi un títol descriptiu perquè la nostra possible audiència sàpiga de què parlarem i el distingeixi d’altres productes similars. Si a més aconseguim que sigui un nom divertit, xocant o impactant, tindrem el nom perfecte.

També és una bona idea dedicar uns minuts a pensar el nom de cada episodi. El pitjor que podeu fer, evidentment, és anomenar-los «Episodi 1», «Episodi 2», etc. Si la persona que el troba no coneix el vostre podcast, la idea d’escoltar l’«Episodi 7» probablement no li resultarà gaire estimulant. Però fins i tot a un subscriptor li pot ser difícil de recordar si ja va escoltar l’«Episodi 6» o encara no ho ha fet.

El títol de l’episodi també hauria de ser descriptiu i crear-nos interès per descarregar-lo. Captem el perquè del nostre episodi, què estem oferint. Si en el nostre podcast explicarem com eliminar el soroll de fons d’una pista d’àudio amb Audacity, no anomenem el nostre episodi simplement «Segon tutorial avançat d’Audacity» sinó «Com usar Audacity per a eliminar el soroll de fons d’un enregistrament». Un recurs fàcil són les llistes del tipus «Cinc maneres de millorar un enregistrament a la natura», però intentem evitar els esquers amb coses com «Els cinc aliments que no hauries de provar» o «Com se les arregla aquesta dona per a arribar a final de mes amb quinze fills».