5. Formats d'àudio i el seu ús

5.3. Eines per a crear àudio

5.3.5. Sonificació

És un procés bàsicament matemàtic de canviar freqüències i/o amplitud d’ones per així poder escoltar el radar d’una ratapinyada o les ones d’un terratrèmol. Observa que no diem escoltar els efectes d’un terratrèmol, cosa que aconseguiríem simplement gravant amb un micròfon els sorolls provocats pel terratrèmol, sinó escoltar les ones del terratrèmol, és a dir, convertir les ones que capta un sismògraf en so que puguem sentir.

Igual que la transducció, no és un procés que un pugui generar automàticament, sinó que es necessita saber de la matèria a sonificar i una mica de programació.

SuperCollider ofereix funcions específiques que fan la tasca de sonificació relativament senzilla si un té nocions de programació.

Si no voleu complicar-vos la vida amb un entorn de programació, una alternativa senzilla és Musical Algorithms, una web interactiva que ofereix la possibilitat de convertir diversos nombres i dades en música. Una de les seves opcions us permet pujar els nombres que vulgueu i, amb uns pocs clics, convertir-los en música.