El caos controlat de les composicions de Wolfgang Weingart

Font: Thinking Form.

Descripció

Wolfgang Weingart es va formar els anys seixanta a la Basel School of Design sota el paradigma del disseny neutral que promovia el moviment modern tipogràfic suís. Moviment liderat per tipògrafs com Emil Ruder i Armin Hoffman. Però en el desenvolupament de la seva carrera els anys noranta, Weingart va abraçar el moviment desconstructivista propi de l’època i va retornar com a professor a l’escola que el va formar amb una nova manera d’entendre la tipografia. Observeu el pòster de Weingart de l’esquerra. Fixeu-vos en com la tipografia es converteix en part de la il·lustració a còpia de fragmentar-ne la linealitat de la lectura, tot buscant aquesta fragmentació per mitjà del màxim contrast entre la mida dels paràgrafs i el seu color respecte al fons. Fixeu-vos ara en aquest contrast de mida i color en la coberta per a la revista TM de la dreta i reflexioneu sobre com aquest treball de desconstrucció de la composició genera una textura activa i plena d’energia a partir d’uns recursos molt limitats. Proveu d’aplicar aquesta tècnica de fragmentació en les vostres composicions i observeu com podeu donar més vida a les vostres composicions tipogràfiques sense necessitat de canviar ni de família ni d’estil.

Enllaç